fredag 28 april 2017

Har energi

Idag var det jobbigt att lämna Felix på dagis😔 som alltid de är när man ska lämna denna vecka (jobbar oregelbundet och han går efter mina tider och har varit ledig i en vecka). Sen han började nytt dagis så vart de lite jobbigt att leka med nya kompisar då han inte varit så mycket där så just denna vecka är knasig för honom med lämningen idag🙁
När vi kramades så och sa hejdå tuffade han efter mig,jag stannade upp och sa men du ska vara här lilla vän då satt han händerna framför ögonen och börja gråta krokodiltårar och sa "mamma,min mamma"...😭❤️ de kändes i mammahjärtat kan ni tro och han som aldrig gråter när man lämnar på dagis annars😩 som tur såg hans fröken det och förklarade och försökte hitta på något annat så han vart glad till slut ändå ❤️

Borde sova inför natten men det är så svårt för ligger och tänker❤️

Gjorde min en Olle-Bull limpa som sambon gillar som alltid sambons mormor gör men gjorde ett försök och den blev god 😋👍🏼 Felix ville bara ha mera så jag får baka detta igen 😘


Det blir nog en hall av denna bit med (ej klart)...
Var så trött på vår hall som tog så stora ytor😩 så svårt att dammsuga och svabba och damma på bra här i detta rum så fick ett ryck att göra lite men har lite kvar att pyssla med 👌🏼👌🏼

Vi tog en 20 minuter powerwalk imorse jag och Felix och försöker så gott de går💪🏼😤 underbart väder peppar ju mig bättre och härligt att få upp tempot! Tycker jag har varit hyfsat duktig med maten och kör lchf men med 16:8... alltså magen vilar 16 timmar och äter mellan 8 timmar😉 så mitt första mål blir lunch tid, sedan ett annat mål och sedan middag runt 19... äter inget efter 20... hoppas på resultat! Jag äter mindre kolhydrater, lite mer fett och protein. Alltså bra fetter, bättre kolhydrater och bra protein🙌🏼 jag skippar sötebröd, bröd, pasta,potatis, vitt mjöl, socker, och snabba mat och halvfabrikat! 💪🏼💪🏼 svårast är ju bröd! Och svårast är det att komma till en gammal släkting som har bakat kakor för man vill inte göra dom besvikna😄😉 men tycker det går hyfsat. Gör inte så stor affär om jag får återfall just nu och försöker peppa mig rejält😋 blir lite sur om vågen skulle visa åt fel håll men jag tror bara att de sitter i huvudet! Man äter ju med ögonen typ... har man bestämt sig för något och verkligen vill så ger man tusan på att de ska funka👍🏼 jag loggar allt jag äter, vad mina mått är osv 😀✌🏼


Hoppas de kommer lite mer energi☀️☀️☀️ känns bra just nu... nu ska jag sova. Godnatt🌜😴

1 kommentar:

Maria - Wikers Liv sa...

Förstår att han är ledig när du är ledig, reglerna säger ju också det, men det är inte många som följer dessa...
Fast... om du är ledig en hel vecka... får han inte gå på förskolan åtminstone ett par dagar i den veckan, med begränsad tid? För hans skull, så slipper det bli sådana uppehåll? Klart barnen ska vara ledig när föräldrarna är det, men ibland så måste man ju se till barneons bästa även när det gäller sånt här.
Förstår att det blir jobbigt för er båda :(
Så gott brödet ser ut!
Kram och trevlig helg!
/Maria