tisdag 5 december 2017

Julstress

Denna julstress.
Denna är jobbigare än vad dom andra jularna har varit.
De är nog för jag inte mår bra.
En utmattningsdepretion tar på krafterna.
Man får passa på dom stunderna när man är pigg att orka göra saker.
Men ofta när man är pigg kör man 110% och tror man ska "överleva" det...
Och dagen efter mår man dåligt igen.

Duktiga barn som verkligen älskar julen och fixar.
Jag och Tobbe har nästan inte behövt göra något för dom tycker det är så kul.



Jag är så tacksam att min mamma gjorde pepparkaksdeg och bjöd över oss för ett pepparkaksbak.
Alla var där utom storasystern och hennes familj.
Annars var vi alla..
Felix var inte så pigg och hostade.
Efter hans andra, snart tredje vecka med astma så valde vi att åka hem denna kväll fast egentligen så borde vi har stannat som mina föräldrar ville.
MEN evigt tacksam!

Kolla vad sönerna har pysslat med.
En minigran.

Jag struntar om jag har världens minsta gran men den är perfekt som den är bara för den har mina söner pysslat och donat med.... Den är underbar precis som mina barn! :)
Jag blir glad av att titta på den och se deras glädje när dom satt i små julgranskulorna...
Så vackert det blev..

Kolla huset nedan... jag följer en tjej på instagram som har detta hus!
De är magiskt fint.
Ett sådant drömmer jag också om att få till det på vårat hus.
Hur fint som helst.
Jag skulle också vilja ha dubbeldörr och underbara fina fönster.
Här kanske man ska ta tillfälle i akt att härma framsidan i framtiden.
De är så fint så.


Hur fina barn man har som ger en energi fast man har många gråa dagar.
Vad vore man utan dom?
Just nu är de mest maskinkaffe om jag ska göra en kopp till mig själv.
Jag orkar inte ens göra brygg kaffe.....
De är tragiskt hur dålig man kan bli av en utmattning.


Ha en fin dag! Kram 



3 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej,
Tack för din kommentar på min blogg!
Jag har också varit drabbad av utmattning för några är sedan. Ta det lugnt och var rädd om dig själv.
Jag blir också lite lätt stressad av när jag ser hur andra har hunnit baka och pynta, men det får man bara låta rinna av.

Ha det gott!

Anneli

petra sa...

Ta det lugnt vännen och sluta med allt som får dig att stressa du är bra som du är, gör det du orkar o det du gillar .kramar

Mor sa...

Fina bilder. Vill du tipsa om Instagramkontot med det fina huset?
Kram mor❤️